torsdag den 11. september 2008

Motto: Man køber ikke sko fordi man har brug for dem

Dette citat læste jeg i denne uges Alt for damerne og jeg tror jeg deler den opfattelse. at jeg så måske ikke altid efterlever det, altså jeg er jo langtfra milliardær og jeg har også lidt svært ved at retfærdiggøre at bruge hele månedslønnen på sko når jeg i virkeligheden har sko nok til en halv afrikansk landsby. Men... Man kan jo altså nemt blive fristet!
Mine yndlingsskosteder er:
Hørlyck (Århus) fordi det er som at blive lukket ind i en slikbutik. De har alt! Flade, midi, høje og superhøje! Jeg elsker at gå derind og ose og røre ved de fine små kunstværker. Mine bedste indkøb derfra er mine spidse og efterhånden meget slidte slangeskindsballerinaer i sort fra Marc by MJ, klassiske sortesatin stiletter fra Pedro Garcia købt på udsalg, og også fra Pedro Garcia den populære peep-toestilet "dior" (I ved den der med similisten ved snuden) i mørkegrå-blå.
Dee (Århus- lige overfor Hørlyck) De forhandler/forhandlede sko fra Cecilie Toklum og Jimmy Choo. Grunden til at jeg skriver forhandlede er fordi de, sidst jeg var der, havde 25% på sko derinde fordi butikken skulle overtages af en anden ejer. Har ikke været der et stykke tid så ved ikke hvordan det er gået siden... I hvert fald er det ærgerligt hvis de satser på noget andet for nu havde vi endelig fået de mærker til Århus!
Net-A-Porter Netbutikken over dem alle! Kan bruge timer på at sidde og savle over lækre sko fra Louboutin, Choo, Marni, MJ, McQueen, Rupert Sanderson, McCartney, ja jeg kunne blive ved.
Her er hvad jeg har savlet og sukket over den seneste tid:
1: Rupert Sanderson - En anderledes cool skolet.
2: Guiseppe Zanotti - Super cool hæle og så har jeg et eller andet med ruskindssko lige i tiden.
3: Miu Miu - Fed og tidløs hverdagsstøvle (Hvis man havde et større budget).
4: Brian Atwood - Igen, det er det der ruskind og så synes jeg farven er vidunderlig.
5: Jimmy Choo - Rå og fin lakstilet som går til ALT, god detalje med guldnitterne.
6: Oscar de la Renta - Lilla er helt sikkert en farve jeg skal have arbejdet ind i garderoben dette efterår og de her er tilpas meget Carrie!
7: Christian Louboutin - Klassisk stilet, som jeg tit står og mangler og så er de røde hæle jo bare trés chic!













Alle billeder er fra www.net-a-porter.com

Ingen kommentarer: